IRANSAT NEWS

۰۶ مرداد، ۱۳۸۹

بازگشت کانال یک به یوتلست دابلیو3

شبکه کانال یک متعلق به شهرام همایون که مدتی است از یوتلست دابلیو3 قطع شده بود به این ماهواره بازگشته است شبکه پارس نیز همچنان وضعیتش نا معلوم مانده است و خبری از ان در دست نیست.
------------
شبکه امید ایران نیز به فرکانس قبلی اش در ماهواره هاتبرد 10853 بازگشته است.
----------------
شبکه رنگارنگ (داور) نیز اعلام کرده است که به زودی به صورت تلویزیونی از ماهواره یوتلست دابلیو3 روی ایر میرود مشخصات دریافت را نیز اعلام کرده است.
Sat:Eutelsat W3a
Frq:10720
Pol:H
Smbl:27500
Ch name:Channele one Tv
((مشخصات اعلام شده توسط رنگارنگ هم چنین می باشد))

نویسنده این مطلب:کیوان

۹ نظر:

ناشناس گفت...

آقا کیوان سلام اگه با پارس و کانال جدید در ارتباط هستید به این دو شبکه بگویید روی یوتلست بروند
با سپاس

KEIVAN گفت...

سلام ناشناس:

با کانال جدید خیلی در ارتباط نیستیم ولی به پارس میگوییم.

SAEED گفت...

پخش فيلم White Noise 2 چهارشنبه06 مرداد ماه 1389از شبكه GEM CLASSIC

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید:
http://mtrpersian.blogfa.com/

ناشناس گفت...

سلاماقا کیوان دوست گرامی من چند سال پیش یک کتاب در ایران چاب شد به نام مرجع کامل ماهواره های تلویزیونی بر فراز ایران که درباره خود ماهواره نقشه پوشش انها و فرکانس ها مطالبی نوشته بود که متا سفانه تو قیف شد حالا از شما می خواستم یک سایت یا منبعی به من معرفی کنید که درباره مشخصات فنی ماهواره های تلویزیونی مطلبی داشته باشه من از شما درباره ماهواره یو تل ست سوال پرسیده بودم که شما دوست خوب با صبوری جواب بنده را دادید و بسیار سپاس گذارم برای اینکه وقت جناب عالی را نگیرم می خواستم یک منبع جامع به من معرفی کنید راستی یک سوال اینکه ماهواره ایی فقط از یک منطقه جغرا فیایی خاص امکان down linkداشته باشه یا فرکانسی خاص همینطور که شما گفتید این امکان را داشته باشد بستگی به تر سپوندر و مشخصات فنی خود ماهواره دارد چون مسلما موقیت فضایی و درجه ماهواره طبق گفته شما نقشی در این مسله ندارد و ایا ماهواره ای مثل هاتبرد در اینده می تواند چنین توانایی را برای بعضی از فرکانس های خود بوجود اورد که فقط امکان down linkداشته باشند مثل یوتل ست دبلیو تری ای با سپاس نا شناس از اصفهان

ناشناس گفت...

میبخشید تصیح میکنم در متن بالا منظورم از down link اولup linkبود که اشتباه تایپ شد ناشناس از اصفهان

KEIVAN گفت...

ناشناس از اصفهان:

شما علاقه زیادی به مسائل فنی ماهواره ها داری که من کمی اش را برات توضیح میدهم ولی بیشتر اگر خواستی در گوگل سرچ کن.

ماهواره ها توسط شرکت هایی مثل اینتل ساخته میشوند و با موشک به فضا و در مدار استوا در فاصله 38 هزار و پانصد کیلومتری زمین قرار میگیرند با استفاده از دو بال دو طرف نیروی خود را برای گردش هم سرعت زمین و همچنین برق لازم برای سیستم دریافت و ارسال اشعه ماکرویو از نور افتاب میگیرند و ذخیره میکنند.
در قسمت راست نصف النهار مبدا ماهواره های با درجه شرقی از هاتبرد بگیر تا اسیاست قرار دارند که اکثرا در ایران پوشش دارند ولی در قسمت چپ نصف النهار ماهواره های درجه غربی مثل نایلست و تلستار12 وجود دارند.

تمامی ماهواره ها 24 ساعت شبانه روز از مرکز زمینی در حال کنترل و مراقبت هستند تا اشیا موجود در فضا در اثر برخورد با انها با مشکل روبه رو نشوند.
ماهواره ها نیز طول عمری دارند از 15 سال تا 25 سال.و سپس از مدار خارج میشوند.

نحوه ارسال و دریافت:

برای ارسال یک شبکه تلویزیونی به روی ماهواره کمپانی هایی در کشور ها وجود دارند که از طریق اینترنت . فیبر نوری و... صدا و تصویر این شبکه ها را دریافت کرده و با ترانسپاندری که در اختیار دارند و استفاده از سیستم up سیگنال شبکه را به ماهواره مخابره میکنند.
سیگنال ارسال شده در ماهواره دریافت میشود . تقویت میشود . کد گذاری میشود و دوباره به سوی منطقه وسیعی از زمین که تحت پوشش down link ماهواره هستند فرستاده میشود.

حال ممکن است یک ماهواره قابلیت ارسالش از کشوری وجود داشته باشد و یا نداشته باشد.

بسیار موضوع ساده ای هست دوست من امیدوارم بخوانی و تاثیری داشته باشه.

اگر بیشتر خواستی سایتی من دقیق نمیدونم باید توی گوگل سرچ کنی.

mehrdadsa گفت...

salam agha keyvan
lotfan ba agha ali dar saite

iransatellite1.blogfa.com

ye sait bezanid.ta faaliateton ye range dg begire.
Man hamin harfo be agha ali goftam

ارشك گفت...

درود

سپاس از اينكه اخباري شاداب تر منتشر ساختيد

KEIVAN گفت...

مهردادسا:

چشم با علی جون صحبت میکنم ...من هم چنین فکری داشتم.

..دوستاني كه قصد ارتباط با ما را دارند از نوشتن شماره تلفن در قسمت نظرات جدا خودداري فرمايند نوشتن هر گونه شماره و يا ادرس از خود به عهده شما بوده و ما هيچ مسوليتي در مورد عواقب ان نداريم
.. وجود هر سايت يا وبلاگ با نام ايرانست نيوزدر اينترنت جعلي بوده و سو استفاده از نام اين وبلاگ ميباشد.....در قسمت نظرات وبلاگ شما ميتوانيد ازادانه و بدون هيچ سانسوري نظر خود رابيان كنيد.....ايرانست نيوز اولين وبلاگ ازاد خبري درزيمنه ماهواره در اينترنت هميشه از اين ادرس در اختيار شماست.
توجه:اين وبلاگ به هيچ عنوان سياسي نمي باشد و به هيچ گروه و حذبي وابسته نيست.... اين و بلاگ مذهبي نمي باشد ... تمامي عقايد براي ما بسيار قابل احترام مي باشند .....با تشكر ايرانست